Osobní asistence sv. Anežky
Osobní asistence je terénní služba poskytovaná osobám, které mají sníženou soběstačnost z důvodu věku, chronického onemocnění nebo zdravotního postižení, jejichž situace vyžaduje pomoc jiné fyzické osoby. Služba se poskytuje bez časového omezení, v přirozeném sociálním prostředí osob a při činnostech, které osoba potřebuje.
Služba obsahuje zejména tyto základní činnosti:
- pomoc při zvládání běžných úkonů péče o vlastní osobu,
- pomoc při osobní hygieně,
- pomoc při zajištění stravy,
- pomoc při zajištění chodu domácnosti,
- výchovné, vzdělávací a aktivizační činnosti,
- zprostředkování kontaktu se společenským prostředím,
- pomoc při uplatňování práv, oprávněných zájmů a při obstarávání osobních záležitostí,
- pomoc při zajištění bezpečí a možnosti setrvání v přirozeném sociálním prostředí.
Komu je osobní asistence určena?
Služba je určena osobám se sníženou soběstačností z důvodu věku, chronického onemocnění nebo zdravotního postižení.
Cílovou skupinou jsou osoby starší 18 let:
- s chronickým duševním onemocněním
- s chronickým onemocněním
- s jiným zdravotním postižením
- s kombinovaným postižením
- s mentálním postižením
- s tělesným postižením
- senioři žijící v ORP Milevsko, popřípadě v okresech Písek nebo Tábor v dojezdové vzdálenosti do 20 km od sídla služby.
Mimo ORP Milevsko se konkrétně se jedná o tyto obce a jejich části:
- z okresu Písek: Kožlí, Křenovice, Olešná, Oslov, Orlík nad Vltavou, Podolí I., Probulov, Slabčice, Temešvár, Zvíkovské Podhradí
- z okresu Tábor: Dražice, Drhovice, Jistebnice, Meziříčí, Nadějkov, Opařany, Radětice, Rataje, Řepeč, Stádlec.
Komu určena není?
Pro všechny osoby, které jsou soběstačné a nepotřebují pro prožívání plnohodnotného života ve svém přirozeném prostředí pomoc druhé osoby.
Úhrada osobní asistence - sazebník
Služba je poskytována za úhradu. Stanovení výše úhrady vychází z § 6 Vyhlášky č. 505/2006 Sb., kterou se provádějí některá ustanovení zákona o sociálních službách, ve znění pozdějších předpisů. Výše úhrady za poskytování osobní asistence činí 165 Kč/hod. nebo 145 Kč/hod., byla-li služba poskytnuta uživateli v rozsahu více než 80 hodin za měsíc.
Dostupnost služby a její provozní doba
Provozní doba služby:
Pondělí - pátek: 07:00 - 19:00
Víkend a státní svátky: 8:00 - 19:00
Provozní doba kanceláře (vždy je lepší se předem objednat)
pondělí | --- | 14:00-15:00 |
úterý | 09:00- 12:00 | 14:00-15:00 |
středa | 09:00- 12:00 | 14:00-15:00 |
čtvrtek | 10:00-12:00 | 14:00-15:00 |
pátek | --- | 14:00-15:00 |
Kancelář služby je umístěna v areálu milevského kláštera, v budově, která stojí na prvním nádvoří, po levé straně za hlavní bránou areálu. Pro vstup do budovy je třeba překonat několik schodů. Pro jednání se zájemci o službu, kteří potřebují bezbariérový přístup, je domluvena schůzka na jinem, pro ně dostupném místě, např. v jejich domácnosti.
Informace pro zájemce o službu
Zájemce může získat informace o službě:
1. Na webových stránkách https://pisek.charita.cz/
2. Na tel. čísle: 732 894 601 nebo emailu: asistence@pisek.charita.cz
3. V registru poskytovatelů sociálních služeb na webu https://www.mpsv.cz/registrposkytovatelu-sluzeb
4. Prostřednictvím informačního letáku na navštěvovaných místech (MÚ, praktičtí lékaři, ÚP apod.)
5. Od vedoucí služby při osobní návštěvě kanceláře služby na adrese: U Bažantnice 556, 399 01 Milevsko, popř. od ostatních pracovníků poskytovatele.
Před uzavřením smlouvy o poskytování osobní asistence navštíví sociální pracovnice žadatele v jeho domácnosti, kde proběhne sociální šetření a sociální pracovnice posoudí, zda jsou splněny podmínky pro poskytování sociální služby (žadatel spadá do cílové skupiny a do sociální potřebnosti definované danou službou). Žadatel je s ohledem na jeho schopnosti podrobně seznámen se smlouvou, vnitřními pravidly pro poskytování služby a se sazebníkem úhrad. Souhlasí-li žadatel s podmínkami, může s ním uzavřena písemná smlouva o poskytování služby. Jednání mezi žadatelem a poskytovatelem se mohou účastnit i další osoby (rodinný příslušník, osoba blízká, popř. opatrovník – ten se jednání účastní vždy).
Další informace o službě
Zásady poskytování služby:
Diskrétnost – všichni pracovníci služby zachovávají mlčenlivost a důsledně dbají na ochranu osobních údajů. Respektují také stud klienta.
Individuální přístup – služba respektuje individuální potřeby klienta, jeho možnosti a schopnosti.
Důstojnost a partnerství – pracovníci služby zachovávají důstojnost klienta a respektují ho jako rovnocenného partnera.
Podpora samostatnosti – služba vede klienta k samostatnosti a nepřebírá za něho odpovědnost.
Aktivní zapojení – klient je aktivně zapojen do plánování služby i do jejího poskytování (dle jeho možností a schopností)
Kontaktní osoba:
Bc. Irena Hloucalová - vedoucí sociální pracovnice
U Bažantnice 556, 399 01 Milevsko
tel.: 732 894 601
e-mail: asistence@pisek.charita.cz