Osobní asistence sv. Anežky

Osobní asistence je terénní služba poskytovaná osobám, které mají sníženou soběstačnost z důvodu věku, chronického onemocnění nebo zdravotního postižení, jejichž situace vyžaduje pomoc jiné fyzické osoby. Služba se poskytuje bez časového omezení, v přirozeném sociálním prostředí osob a při činnostech, které osoba potřebuje.

Služba obsahuje zejména tyto základní činnosti:

  • pomoc při zvládání běžných úkonů péče o vlastní osobu,
  • pomoc při osobní hygieně,
  • pomoc při zajištění stravy,
  • pomoc při zajištění chodu domácnosti,
  • výchovné, vzdělávací a aktivizační činnosti,
  • zprostředkování kontaktu se společenským prostředím,
  • pomoc při uplatňování práv, oprávněných zájmů a při obstarávání osobních záležitostí,
  • pomoc při zajištění bezpečí a možnosti setrvání v přirozeném sociálním prostředí.

Komu je osobní asistence určena?

Služba je určena osobám se sníženou soběstačností z důvodu věku, chronického onemocnění nebo zdravotního postižení. 

Cílovou skupinou jsou osoby starší 18 let:

  • s chronickým duševním onemocněním
  • s chronickým onemocněním
  • s jiným zdravotním postižením
  • s kombinovaným postižením
  • s mentálním postižením
  • s tělesným postižením
  • senioři žijící v ORP Milevsko, popřípadě v okresech Písek nebo Tábor v dojezdové vzdálenosti do 20 km od sídla služby.

Mimo ORP Milevsko se konkrétně se jedná o tyto obce a jejich části:

  • z okresu Písek: Kožlí, Křenovice, Olešná, Oslov, Orlík nad Vltavou, Podolí I., Probulov, Slabčice, Temešvár, Zvíkovské Podhradí
  • z okresu Tábor: Dražice, Drhovice, Jistebnice, Meziříčí, Nadějkov, Opařany, Radětice, Rataje, Řepeč, Stádlec.

Komu určena není?

Pro všechny osoby, které jsou soběstačné a nepotřebují pro prožívání plnohodnotného života ve svém přirozeném prostředí pomoc druhé osoby.

Úhrada osobní asistence - sazebník

Služba je poskytována za úhradu. Stanovení výše úhrady vychází z § 6 Vyhlášky č. 505/2006 Sb., kterou se provádějí některá ustanovení zákona o sociálních službách, ve znění pozdějších předpisů. Výše úhrady za poskytování osobní asistence činí 165 Kč/hod. nebo 145 Kč/hod., byla-li služba poskytnuta uživateli v rozsahu více než 80 hodin za měsíc.

sazebník úhrad ke stažení

Dostupnost služby a její provozní doba

Provozní doba služby:

Pondělí - pátek: 07:00 - 19:00
Víkend a státní svátky:
8:00 - 19:00

Provozní doba kanceláře (vždy je lepší se předem objednat)

pondělí --- 14:00-15:00  
úterý 09:00- 12:00 14:00-15:00  
středa 09:00- 12:00 14:00-15:00  
čtvrtek 10:00-12:00 14:00-15:00  
pátek --- 14:00-15:00  

Kancelář služby je umístěna v areálu milevského kláštera, v budově, která stojí na prvním nádvoří, po levé straně za hlavní bránou areálu. Pro vstup do budovy je třeba překonat několik schodů. Pro jednání se zájemci o službu, kteří potřebují bezbariérový přístup, je domluvena schůzka na jinem, pro ně dostupném místě, např. v jejich domácnosti. 

Informace pro zájemce o službu

Zájemce může získat informace o službě:

1. Na webových stránkách https://pisek.charita.cz/
2. Na tel. čísle: 732 894 601 nebo emailu: asistence@pisek.charita.cz
3. V registru poskytovatelů sociálních služeb na webu https://www.mpsv.cz/registrposkytovatelu-sluzeb
4. Prostřednictvím informačního letáku na navštěvovaných místech (MÚ, praktičtí lékaři, ÚP apod.)
5. Od vedoucí služby při osobní návštěvě kanceláře služby na adrese: U Bažantnice 556, 399 01 Milevsko, popř. od ostatních pracovníků poskytovatele.

Před uzavřením smlouvy o poskytování osobní asistence navštíví sociální pracovnice žadatele v jeho domácnosti, kde proběhne sociální šetření a sociální pracovnice posoudí, zda jsou splněny podmínky pro poskytování sociální služby (žadatel spadá do cílové skupiny a do sociální potřebnosti definované danou službou). Žadatel je s ohledem na jeho schopnosti podrobně seznámen se smlouvou, vnitřními pravidly pro poskytování služby a se sazebníkem úhrad. Souhlasí-li žadatel s podmínkami, může s ním uzavřena písemná smlouva o poskytování služby. Jednání mezi žadatelem a poskytovatelem se mohou účastnit i další osoby (rodinný příslušník, osoba blízká, popř. opatrovník – ten se jednání účastní vždy). 

žádost o poskytování služby

Smlouva o poskytování služby

Další informace o službě

Zásady poskytování služby:

Diskrétnost – všichni pracovníci služby zachovávají mlčenlivost a důsledně dbají na ochranu osobních údajů. Respektují také stud klienta.

Individuální přístup – služba respektuje individuální potřeby klienta, jeho možnosti a schopnosti.

Důstojnost a partnerství – pracovníci služby zachovávají důstojnost klienta a respektují ho jako rovnocenného partnera.

Podpora samostatnosti – služba vede klienta k samostatnosti a nepřebírá za něho odpovědnost.

Aktivní zapojení – klient je aktivně zapojen do plánování služby i do jejího poskytování (dle jeho možností a schopností)

Kontaktní osoba:

Bc. Irena Hloucalová - vedoucí sociální pracovnice
U Bažantnice 556, 399 01 Milevsko
tel.: 732 894 601
e-mail: asistence@pisek.charita.cz