Oblastní poradna Písek
Poradna nabízí informace, rady, pomoc a podporu lidem v nepříznivé sociální situaci, kteří ji nejsou schopni řešit svými vlastními silami. Služba pomáhá uživatelům v nalezení východiska ze složité životní situace, podporuje je, aby se na řešení aktivně podíleli, dokázali využít své schopnosti a dovednosti a lépe se orientovali ve svých právech a povinnostech. Oblastní poradna Písek je ambulantní sociální službou, která poskytuje sociální poradenství podle § 37 zákona č.108/2006 Sb., o sociálních službách, v rozsahu základního a odborného poradenství.
Službu podporují:
![]() |
![]() |
![]() |
Cílová skupina, kdo se na nás může obrátit
- Poradna je otevřena pro každého člověka od 18-ti let věku, který se nachází v nepříznivé sociální situaci.
Mezi naše cílové skupiny patří:
- osoby bez přístřeší
- osoby žijící v sociálně vyloučených komunitách
- osoby, které vedou rizikový způsob života nebo jsou tímto způsobem života ohroženy
- etnické menšiny
- imigranti a azylanti
- osoby v krizi
- senioři
V jakých oblastech nabízíme pomoc?
- sociální pomoc a sociální dávky - informace a orientace v sociálních dávkách poskytovaných úřadem práce; doprovod na úřad práce; orientace v dávkách nemocenského nebo sociálního pojištění; informace a pomoc při vyřizování invalidního důchodu; zprostředkování kontaktu s nadacemi, zprostředkování kontaktu s organizacemi zajišťující materiální a potravinovou pomoc;
- finanční a dluhová oblast – rodinný rozpočet, dluhové poradenství, komunikace s věřiteli a exekutory, splátkový kalendář, návrhy na zastavení exekuce, vypracování návrhu na povolení oddlužení; pomoc s porozuměním soudních a exekučních listin;
- bydlení – informace a pomoc s hledáním sociálního i komerčního bydlení; pomoc při vyřizování trvalého pobytu; pomoc při vyřizování pobytu cizincům v ČR; pomoc se sepsáním žádosti do pobytových a azylových zařízení;
- zaměstnanost a pracovní trh - pomoc při sepsání životopisu; podpora při dalším vzdělávání; podpora v dovednosti hledání pracovních nabídek; podpora v komunikaci se zaměstnavateli;
- rodina a mezilidské vztahy – informace a postupy při nehrazení výživného na dítě; informace o náhradní rodinné péči; poskytnutí vzorů návrhu rozvodu manželství; zprostředkování kontaktů s nadacemi poskytující materiální a výchovnou podporu nezletilým dětem, pomoc v akutní krizi (krizová životní situace, násilí v rodině, náhlá nemoc/úmrtí blízkého člověka…) a nakontaktování na příslušnou organizaci; vyslechnutí a podpora klienta v těžké životní situaci, podpora klientů v kontaktu s dětmi umístěných do kolektivní ústavní péče;
- ochrana spotřebitele - odstoupení od smlouvy, reklamace;
- ostatní.
Jakými zásadami se řídíme:
- bezplatnost - klient za službu nic nehradí;
- anonymita a mlčenlivost - klienti mohou vystupovat anonymně; pracovníci zachovávají mlčenlivost (s vyjímkou „ ohlašovací povinnosti“), zjišťují pouze potřebné informace;
- respekt - úcta ke každému člověku; nehodnotící postoj ke klientovi; právo klientů na riziko a omyl;
- nestrannost - služba je poskytována všem bez rozdílu pohlaví, rasy, zdravotního stavu, sexuální orientace, politické, náboženské a světonázorové orientace;
- individuální přístup - pracovníci pracují v souladu s individuálními potřebami klienta;
- směřování k soběstačnosti - pracovník nepřebírá zodpovědnost za klienta, nevytváří závislost na službě, ale podporuje klienta k aktivitě a samostatnosti v jeho přirozeném prostředí.
Dodržováním těchto zásad ctíme právo každého klienta na důstojnost, svobodné rozhodování, nedotknutelnost osoby a jejího soukromí, na ochranu jména a práva na informace, právo nést přiměřené riziko, nahlížet do dokumentace a stěžovat si.
Nástroje, které k dosažení cílů používáme:
- poskytování informace (ústní či písemné věcně správné informace; faktického údaje, např. telefonní číslo, pracovní místo);
- poskytování cílené rady (na základě zjištěných potřeb i přání klienta);
- psychosociální poradenský rozhovor (podpora, motivace);
- aktivní pomoc (praktická pomoc při vyplňování formulářů, žádostí, při sepisování různých dokumentů, např. stížností, odvolání, vždy s respektem ke schopnostem klienta – maximální možné zapojení klienta do procesu, postupné zplnomocňování klienta);
- doprovody na úřady a instituce (např. ÚP, OSSZ, soud., lékař specialista), na jiné organizace psychosociální sítě (např. Arkáda, Fokus);
- asistence při jednání na úřadech, či při telefonickém rozhovoru (např. při řešení dluhů) – vždy se souhlasem klienta a podrobnou přípravou;
- zprostředkování duchovní promluvy s duchovní autoritou
Další informace o službě
- Oblastní poradna Písek je akreditována u Ministerstva spravedlnosti ČR pro poskytování služeb v oblasti oddlužení.
- Služba je poskytována dobrovolným uzavřením ústní smlouvy o poskytnutí sociální služby (vzor smlouvy ke stažení níže).
- Obsah smlouvy lze během spolupráce změnit podle vývoje osobních cílů, služba je s klienty průběžně plánována.
- Spolupráce je ukončena po naplnění osobních cílů nebo ukončením ze strany klienta či poskytovatele služby (pouze v předem stanovených případech).
- Klienti mají právo nahlížet do své dokumentace.
- Klienti mají právo podat stížnost. Mohou tak učinit osobně nebo anonymně, ústně, písemně či telefonicky, nebo prostřednictvím zástupce.
Pravidla pro podávání stížností
Stížnost může být podána:
- poštou nebo vložením do schránky na adrese: Charita Písek, Oblastní poradna, Soukenická 161, 397 01 Písek
- vložením do schránky přání a stížnosti, v čekárně Oblastní poradny
- vedoucí sociální pracovnici: Mgr. Zuzana Kostohryzová, tel. 605 526 359, e-mail: oblastiporadna@pisek.charita.cz
- vedoucí služeb: Mgr. Marie Velíšková, tel. 730 577 332, marie.veliskova@pisek.charita.cz
Klient je o způsobu řešení stížnosti vyrozuměn do 30 kalendářních dnů ode dne, kdy se vedoucí pracovnice o stížnosti dozvěděla. Není-li uživatel spokojen s vyřešením stížnosti, může jej postoupit k rukám přímého nadřízeného pracovníka, který stížnost řešil. Pokud není ani s jeho řešením spokojen, může stížnost postoupit k rukám ředitele Charity Písek.
Kde nás najdete:
Poradna se nachází ve zvýšeném přízemí v budově sídla Charity Písek, v ulici Soukenická 161, Písek, 39701. Při vstupu z ulice do budovy tvoří bariéru jeden schod a dále do zvýšeného přízemí, kde se poradna nachází, vedou čtyři schody. Vstup do poradny je tedy bariérový. Konzultace pro lidi na vozíčku je s jejich souhlasem možná při překonání vstupního schodu na dvorku budovy. Další možností bezbariérového setkání je ve veřejné knihovně, která je vzdálená pěší chůzí cca 4 minuty nebo na jakémkoliv jiném dostupném a veřejném místě. V odůvodněných případech může poradce navštívit klienta v jeho domácím prostředí.
V jakém čase jsme tu pro Vás:
Máme otevřeno každý pracovní den dle aktuální provozní doby:
Pondělí | 8:00 - 12:00 | 12:30 - 15:00 |
Úterý | 8:00 - 12:00 | 12:30 - 16:00 |
Středa | 8:00 - 12:00* | 12:30 - 17:00 |
Čtvrtek | 8:00 - 12:00 | 12:30 - 16:00 |
Pátek | 8:00 - 12:00* | --- |
*Ve středu od 10:00 do 12:00 a v pátek od 8:00 do 12:00 pouze pro předem objednané klienty
Kontakt pro sjednání služby:
telefon do poradny: 605 526 359, 734 360 974
e-mail: oblastniporadna@pisek.charita.cz
Kontakt na pracovníky poradny:
- Mgr. Zuzana Kostohryzová – vedoucí odborný sociální poradce, tel: 605 526 359
- Mgr. Hana Hrušková – odborný sociální poradce, tel.: 734 360 974